måndag 23 februari 2009

Jaha, nu har man startat eget!

Varför inte liksom?

Tänkte börja med att berätta om veckans roligaste händelse!

Min pappa Berndt är en klant precis som jag är i vissa lägen.. och just denna vecka var han på riktigt klant humör..

Min kära bror och hans kompanjoner i byggettan har fått för sig att såga och spika väldigt mycket hemma hos oss och har fixat i ordning både det ena och det anda här i huset..
Just denna dag behövde dom Pappa Berndts hjälp med en sladd, elektriker som han är.. Passande nog hängde sladden utefter väggen, precis nedanför ett par älg-horn som Olov spikat upp. Naturligtvis när farsan som kommit på en LYSANDE lösning på deras problem och flyger upp med en jäkla fart dunkar han i huvet i älgornen och får ett jack i huvet! Den orotligt glada minen övergår därmed i hejdundrandes svordomar och skällsord!

jag olov och simon som stod och tittade på kunde inte hålla oss för skratt eftersom det bara är pappa som lyckas spräcka pannan på ett par uppspikade älghorn!


Nu är det dags för träning sen får vi se vad Idas hus bjuder på ikväll!
Förmodligen kommer vi väl att fukta strupen lite, ungefär som mina päron gjort på denna bild:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar