söndag 1 november 2009

Stockholmsweekend!

Denna helg har jag spenderat i Stockholm med min käresta- Emma såklart! En riktigt mysig och rolig helg med diverse drinkar, god mat och så vidare :) Tack för det, det behövde jag i min ensamhet ;)

Resan hem från Stockholm var ju en åktur i en egen klass måste jag säga..
Det börjar med att jag hinner på bussen med 1 minut tillgodo på grund av att jag inte hittar gaten..
Svettig och andfådd som FÅ sätter jag mig äntligen ner och slappnar av i väntan på att bussen ska påbörja färden hem mot viken igen.. MEN DÅ mina vänner sker följande: En arab i burka som suttit tyst längst bak i bussen fram till prick då bussen skulle åka SPRINGER genom gången och skriker på ett obegripligt språk och gestikulerar vilt mot gaten! Hon menar att hennes familj också ska med bussen och att chauffören skulle få faan om han inte väntade!!
...Detta resulterar i att bussen får stå tio minuter extra medan ca 10 ungar, 4 kvinnor och 5 karlar som luktar äckligt, skriker SHABALA KANTARNAA HIBOBBAVICH MOHAMMED MUFASA övertar halva bussjäveln.

Inte nog med detta så sitter det en odräglig liten snorunge på sätet bakom mig och rycker i min stol allt han har för att hans storebror vägrar låta honom gå och kissa.. Till slut var jag bara tvungen att säga till och allt blir då genast mycket bättre. Jag somnar lika skönt som när morfar tar sin tupplur efter maten och inväntar ankomsten i viken..
När jag sovit som ett litet barn ett tag så vaknar jag av att någon pickar på mig. Det är då den lilla ungen bakom mig som kikar fram och säger " Du tjejen.. Du snarkar lite högt!!" .......................................................................

Vad mer kan man begära av en bussresa på två och tjugo från Stockholm till Sandviken....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar