torsdag 26 mars 2009

Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne

Jag ska prova lyckan ikväll. På UltraBrun. Jag känner mig bestämd men fortfarande lite illa till mods med tanke på mitt pigment och med tanke på min förra solarium-incident.

Om sommaren när alla får en sån där härlig brun bränna och verkligen kan ligga och njuta i solen i timmar så blir jag grisrosa och kan kallas Kräftan. Jag måste ligga med solfaktor 30 (Ja, även i Sverige), under en filt/badlakan, under ett parasoll, i skuggan för att inte bränna mig.
Jag måste i princip börja bygga på min bränna nu i Mars för att kunna vistas i den alltid lika förväntade härliga Sverigesommaren.


När jag säger solarium-incident så menar jag sist vi skulle åka på SM. Dessa evenemang får alla tjejer att panika över hur bleka de är, att de måste visa sina bländande ben och resulterar i att alla solar solarium minst två veckor innan det drar igång.
Jag hakade naturligtvis på trenden och åkte, orutinerad som jag är till Supersol, solade 12 minuter och åkte hem. Efter två timmar känner jag hur det svider över hela kroppen och jag kikar ner och ser hur hela jag förvandlats till en kokad kräfta.
Det tog cirka 2 veckor innan jag hade fått tillbaka min isbjörnsvita färg och innan dess hade jag hunnit fått ett antal SVIDANDE "klappar" på både ryggen och magen.

Men som sagt, denna gång hoppas jag på bättre lycka.


Två solbrända i Bahamas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar