lördag 18 juli 2009

hemma från gothia

Här sitter jag hemma hos Emma, tittar på "the sexiest men of the world" och dreglar.. Jag är även handikappad SOM FAN.
Efter två minuters fotbollsspel lyckas jag med min vanliga tur vrida sönder knät igen. Upp till Mölndals sjukhus i fem timmar där jag blir kompis med en Kille från Paris som brutit nyckelbenet innan jag åker hem inte mycket klokare än när jag kom dit. Ond och svullen med ett par kryckor får jag till slut komma hem till sängen.

Dagen efter var ärligt den roligaste kvällen på hela veckan trots att jag inte kunde gå. Wiggan jag och Carro åker då och hyr en rullstol som jag blir runtkörd i på Liseberg. Ärligt talat såg jag ut som en alkoholiserad rullstolsbunden spelmissbrukare där jag satt och fläkte upp slant efter slant på alla de sorters chokladhjul och lotterier som fanns på området. Det gör inte saken bättre att jag lyckas vinna 2:a pris på GOSEDJURS-HJULET, ni vet -en snäll blick och "du får välja vad du vill på ANDRA HYLLAN".

Utskrattad men jävligt nöjd med min lilla Panda som senare kom att döpas till Göran hann jag även med att få känna på livet som handikappad och jag måste säga att det är förjävligt.....

Dom kör fram mig till kiosken som jag tjatat om i ca 30 min och jag säger HÖGT och LJUDLIGT - HEEJ! En toblerone tack!!
Kassöskan tittar inte en ner på mig utan rakt på Wiggan som kör rullstolen och säger efter några sekunder:
- Hej?

Wiggan pekar då ner på mig men kassörskan viker inte blicken en tum och det slutar med att både carro och wiggan som står bredvid får peka flera gånger innan hon inser att det är JAG som ska handla...

förutom den incidenten var det hittills den bästa veckan på sommaren! Tack tjejer!
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar